A jelentés bemutatja a Gemius 2009-ben Magyarországon végzett, az internetes kereskedelmet vizsgáló kutatásának válogatott eredményeit. A kutatást a Gemius az Inda.huval, az Index.hu-val, a Velvet Networkkel, a Totalcar.hu-val, és a Portfolio.hu-val együttműködve végezte. A felmérés része egy Közép-Kelet-Európa számos országára kiterjedő e-kereskedelmmel kapcsolatos kutatási projektnek.
A jelentés rövidített változata tartalmazza a 2009-es kutatás válogatott eredményeit diagram formájában, valamint a legfontosabb megállapításokat szöveges formában.
Forrás: Gemius
"Általános attitűdök a vásárlással kapcsolatban
A magyar internetezők kevesebb, mint fele nyilatkozott úgy, hogy imád vagy szeret vásárolni. Azok aránya, akik rajonganak a vásárlásért csekély mértékben emelkedett 2007-hez képest. A vásárlásnál felmerülő legfontosabb szempontok nagyon eltérőek – az alábbi négy tényező mind azonos arányban fontos:
- „a legjobb minőségű terméket megvenni”,
- „pénzt spórolni”,
- „a lehető leggyorsabban végezni a vásárlással”,
- „kellemesen eltölteni a vásárlásra szánt időt”.
Meglepő eredmény, hogy 13 százalékponttal csökkent 2007-hez viszonyítva azok aránya, akik a „pénzt spórolni” választ jelölték meg, tehát a pénzügyi válság nem késztette arra a magyar internetezőket, hogy olcsóbb termékeket vásároljanak. A kérdőívben szereplő termékek felénél a válaszadók az internetet jelölték meg legfőbb információforrásként. Ez azt jelenti, hogy attól függetlenül, hogy magát a terméket online vagy offline vásárolják meg az internetezők, főként az interneten néznek utána az olyan termékeknek mint például vonat-, busz-, repülőjegyek, utazási szolgáltatások, elektronikai berendezések.
Vannak azonban olyan termékek is, melyek esetében jellemzően nem online keresik az információkat, hanem főként bolti eladóktól, barátoktól vagy rokonoktól kérnek segítséget. Ez a legjellemzőbb az élelmiszerek, kozmetikumok, ruhák és ékszerek esetében, amiket nehezebb interneten megszerezni.
Általános attitűdök az online vásárlással kapcsolatban
Majdnem minden internetező (99.7%) számára ismert az online vásárlás lehetősége, amely egy tekintélyes változás 2007-hez képest. A felhasználók majd fele szerint az online vásárlás gyorsabb, mint az offline vásárlás." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.